سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماساژ بارداری

بعضی اوقات زنان از درد ناشی از زایمان وحشت دارند و دقیقا این جاست که ماساژ بارداری مفید است. انواع مختلفی از ماساژهای بارداری وجود دارد که در کاهش استرس و اضطراب در زنان باردار و بهبود سلامت روان آن ها نقش دارند. در این جا به طور مفصل درباره همه چیزهایی که باید در مورد ماساژهای بارداری بدانید صحبت خواهیم کرد.
تفاوت های ماساژ بارداری و ماساژ معمولیماساژ بارداری مانند ماساژ معمولی نیست و ذاتا به دلیل ماهیت و آسیب پذیری افراد گیرنده – زنان باردار از خیلی جهات با ماساژ معمولی تفاوت دارد. کسی که ماساژ را ارائه می دهد، نه تنها باید درک کاملی از بارداری بلکه از آناتومی بدن باردار داشته باشد. آن ها باید بدانند که چه نقاطی در دوران بارداری نباید ماساژ داده شود و حتی باید بدانند که کدام پوزیشن برای زن باردار مناسب است به گونه ای که کوچک ترین آسیبی به جنین وارد نشود. معمولا زنان باردار به حالت لم داده به یک طرف دراز می کشند که چندان برای آن ها خوشایند نیست، منتها بدون شک مناسب ترین و ایمن ترین پوزیشن برای جنین است.
سه ماه? دوم بارداری بهترین زمان برای انجام ماساژ است. در این دوران جنین شما به انداز? کافی رشد کرده و احتمالاً حالت تهوع مادر رفع شده و ممکنه گرفتگی عضلات و درد پشت و کمر کم کم به سراغ مادر آمده باشد. ماساژ در دوران بارداری می‌تواند در رفع استرس مادر، بهبود گرفتگی عضلات و کاهش کمردرد، درد باسن و شانه نیز تأثیر خوبی داشته باشد. ماساژ، مقدار هورمون اپی‌نفرین را که منجر به گرفتگی عروق می‌شود کاهش می‌دهد و باعث آرامش و تعادل در خلق‌وخو می‌شود.

 

ادامه مطلب...