سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین حیوان های خانگی برای کودکان

بیشتر والدین ترجیح می دهند از حیوانات آرام و سبک، بعنوان حیوان خانگی فرزندشان استفاده کنند. به همین ترتیب، حیوانات خانگی بچه ها باید بتوانند با طبیعت گاها پر سر و صدای کودک تعامل برقرار کنند. در اینجا نگاهی به محبوب ترین حیوانات خانگی می اندازیم.
ملاحظات انتخاب حیوان خانگی مناسبدر برخی مقاطع زندگی، اکثر کودکان تمایل به داشتن حیوان خانگی دارند. انتخاب حیوان خانگی مناسب اهمیت زیادی دارد زیرا کودک به عنوان یک صاحب حیوان خانگی مسئول خواهد بود. اکثر کارشناسان عقیده دارند که انتخاب “حیوان خانگی مناسب” باید تصمیم خانواده باشد. حیوان خانگی باید طوری انتخاب شود که علاوه بر مناسب بودن برای کودک، برای والدین وقت گیر نباشد و هزینه ی زیادی بهمراه نداشته باشد.
اعضای یک خانواده باید سبک زندگی، انتظارات، مسکن، هزینه ها و سطح تجربه را به عنوان صاحبان حیوانات خانگی در نظر بگیرند. همچنین به این نکته توجه داشته باشند که آیا سابقه خانوادگی آلرژی یا آسم وجود دارد یا خیر.
ایمنی کودک و حیوان خانگی باید در ابتدا بین اعضای خانواده مورد بحث قرار گیرد. کودکان بطور طبیعی کنجکاو و پرتحرک هستند و گاهی اوقات فراموش می کنند که باید با حیوانات به آرامی و ملایمت رفتار کرد. بدون در نظر گرفتن گونه ها، نژادها و جنس های خاص، هر حیوان می تواند در صورت عصبانیت به شخص مقابل خود حمله کند یا او را گاز بگیرد.

ادامه مطلب...