سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات غذایی در بارداری

بارداری یک زمان حیاتی در طول زندگی یک زن است چون او باید به خوبی از خود و نوزادی که در رحم رشد می کند مراقبت کند. یکی از راه های داشتن بارداری و نوزاد سالم، حفظ رژیم غذایی متنوع و مناسب در دوران بارداری است. فرد باید تغذیه ی سالمی در دوران بارداری داشته باشد و مطمئن شود که غذاهای مناسب این دوران را مصرف می کند.
کارشناسان می گویند که زنان باردار باید نسبت به زنان غیرباردار، 350 تا 500 کالری بیشتری در روز مصرف کنند. در صورت عدم تغذیه ی مناسب و عدم دریافت کالری کافی، ممکن است کودک با مشکل در رشد مواجه شود. سوال اینجاست که بهترین غذاهایی که می توان در دوران بارداری مصرف کرد کدامند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با 20 تا از بهترین غذاهای بارداری آشنا شوید.
حقایقی در مورد بارداری و غذابرخی بر این باورند که در دوران بارداری باید به اندازه ی 2 نفر غذا خورد در حالیکه این یک نگرش بسیار غلط است. دو برابر کردن تغذیه ممکن است منجر به افزایش وزن و در نهایت دیابت بارداری شود. از طرف دیگر، کم خوردن هم ممکن است منجر به دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون بالا در مراحل بعدی زندگی کودک شود.یک زن باردار نباید تخم مرغ و گوشت نیمه پخته و فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه مصرف کند زیرا ممکن است برای مادر و جنین ایجاد مشکل کند.شما باید مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید. مصرف کافئین باید حداقل 200 میلی گرم در روز باشد. در غیر این صورت، این می تواند بر کودک اثر بگذارد و باعث مشکلاتی در زمینه ی سلامتی او شود.جفت مادر نوع خاصی از هورمون ها را تولید می کند که به انسولین مقاوم است. به همین دلیل، پزشکان توصیه می کنند که میزان قند خون مادران باردار باید بارها و بارها آزمایش شود.ویتامین های پریناتال (پیش از تولد) تنها برای زنانی که مشکل دارند استفاده نمی شوند بلکه برای همه خانم های باردار ضروری هستند زیرا این مکمل ها سلامت مادر و کودک در حال رشد را بهبود می بخشند.

ادامه مطلب...