سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لکنت زبان در نوجوانان

لکنت زبان در نوجوانان اغلب ناخوشایند است و بسیاری از آن ها با مشکلاتی همچون مورد تمسخر و زورگویی قرار گرفتن، انزوای اجتماعی و طرد شدن از سوی دوستان مواجه می شوند.
سن نوجوانی برای رشد شخصیت و اعتماد بنفس یک فرد بسیار مهم است و پایه و اساس زندگی بزرگسالی او بشمار می آید. همچنین زمان افزایش خودآگاهی، ارزیابی خویشتن و هویت اجتماعی است.
به خوبی شناخته شده است که نوجوانانی که لکنت زبان دارند بیشتر در معرض اضطراب اجتماعی قرار دارند و فراهم کردن معالجه برای آنها در این مقطع حساس زندگی ممکن است یک چالش باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به علل بروز لکنت زبان، تشخیص و روش های درمانی آن پی ببرید.
لکنت زبان چیست؟لکنت زبان شرایطی است که بر گفتار فرد تأثیر می گذارد. به طور کلی پسرها، 3-4 برابر بیشتر از دخترها دچار لکنت زبان می شوند. هم دختران و هم پسرانی که لکنت زبان دارند، می دانند چه می خواهند بگویند اما در گفتن آن مشکلی دارند. صداها اغلب تکرار می شوند و گفتن کلمات بیشتر طول می کشد. لکنت زبان افراد را متفاوت جلوه می دهد.
نوجوانی که لکنت زبان دارد ممکن است احساس ناامیدی و خجالت کنند زیرا در برقراری ارتباط مشکل دارد. اگر یک دوست یا همکلاسی دارید که لکنت زبان دارد، صبور باشید و از آزار او بپرهیزید.

ادامه مطلب...