سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویت مهارت گوش دادن

مهارت شنیداری، مهارتی بسیار مهم و حیاتی است که اغلب نادیده گرفته می شود . ما در مورد مهارت شنیداری واقعی صحبت می کنیم- یعنی گوش دادن دقیق به حرف های مراجعه کنندگان.

 

بسیاری از مشاوران بیشتر سعی دارند که مراجعین خود را با دانش و حرف های خود تحت تاثیر قرار دهند. آن ها آنقدر مجذوب دانش و صحبت خود می شوند که حتی نمی توانند بفهمند همه آن چه که می شنوند فقط و فقط صدای خودشان است. بعد از این پروسه مشاوران ادعا می کنند که به حرف های مراجعین گوش داده اند و الان می دانند که آن ها دقیقا چه چیزی می خواهند . ولیکن واقعیت امر این است که مشاوران بیشتر دوست دارند صحبت های خودشان را بشنوند.

 

ولی این کار باعث می شود که فرصت برقراری یک رابطه عمیق تر با مراجعه کننده خود را از دست بدهند.

چرا گوش دادن مهم است؟

همه ما دوست داریم مورد تایید قرار دیگران قرار بگیریم. صدای مرا می شنوی؟ مرا می بینی؟ شنیدن یکی از بهترین راه هایی است که می توانید اعتماد طرف مقابل را جلب کنید. مراجعه کنندگان به دنبال علایمی می گردند که بفهمند شما مشکل آن ها را به خوبی درک کرده اید یا خیر . آن ها منتظر شنیدن راه حل و یا پیشنهادی از طرف شما هستند. با گوش دادن به آن ها نشان می دهید که نیازهای آن ها برای شما مهم است و به خواسته هایشان اهمیت می دهید.

 

گوش دادن یکی از مهارت های ضروری و مهم است. با گوش دادن دقیق و کامل می توانید اطلاعات خوبی به دست بیاورید و شناخت خود را نسبت به طرف مقابل بالا ببرید . هنگامی که سعی در رفع مشکل دارید، رابطه بسیار قوی و محکمی بین شما و مراجعه کننده شکل می گیرد .

 

ادامه مطلب...